Moda e o stare de spirit, un mod unic de a-ti pune in valoare trasaturile de caracter, de a scoate in evidenta personalitatea ta adevarata, puternica.
Sunt oameni care traiesc din moda si sunt designeri, sunt oameni care stiu sa aprecieze moda, si sunt critici de moda, insa exista si o categorie aparte de oameni: fashion PR-istii.
PR-ul e de felul sau destul de permisiv si cu reguli care pot fi incalcate atata vreme cat esti in stare sa respecti niste norme de etica si niste trasaturi dominante ale domeniului, niste directii clare pe care orice om absolvent de Relatii Publice le are „in sange”, sau cel putin ar trebui sa le aiba.
A fi fashion PR nu e chiar asa de usor daca nu prea esti pasionat de moda. Ca orice job de acest tip, PR-ul in moda inseamna cosmetizarea unei imagini, obtinerea notorietatii, branding, relatii cu presa perfecte, cu stilistii, creatorii de moda, evenimente organizate in cele mai creative moduri si cu impact garantat.
Ce nu se stie este ca un fashion PR nu trebuie neaparat sa aiba studii aprofundate in moda, se poate invata totul din mers. Meseria in sine e foarte ofertanta si se pot castiga bani buni fie ca esti in house PR sau agency PR, fashion PR consultant. Ca orice industrie, si in moda e nevoie de promovare si ce promovare mai buna poate sa fie facuta decat de un PR cu experienta care stie ca aventura, creativitatea, eleganta sau pasiunea care se regasesc in ambele domenii pot sa isi „dea mana” si sa contribuie la obtinerea celor mai bune implementari posibile.
PR-ul in moda este poate si mai simplu decat in alte domenii pentru ca moda in sine te ajuta, iti da ocazia sa spui tot ce poti despre obiectele in sine, despre pantofi-ca sunt colorati, ca te simti bine sau rau in ei, ca te pot transforma in cea mai sexy femeie, poti sa scrii chiar si ce te inspira cand privesti un anume obiect.
Concret, printre multe altele, a fi fashion PR implica redactarea unor articole, poate mape de prezentare, comunicate despre piese vestimentare, colectii noi, trend-uri in moda, materiale si culori sau chiar magazine de haine etc. Este printre putinele joburi care presupune implicare totala si pasiune, asa ca se merita daca moda este viata ta si stilul nu e doar un element al modei.