Ritualul meu de dimineata

Nu stiu daca ai observat, dar fiecare persoana are un anumit ritual dimineata, indiferent de ora la care se trezeste. Unii fug la bucatarie pentru cafea si tigara cum deschid ochii, altii mananca imediat, altii fac dus etc. Cert e ca toti aveam un set de activitati pe care le facem intr-o anumita ordine ca sa ne incepem ziua cu bine. Ei bine, si ritualul meu s-a schimbat odata cu obiceiurile pe care le am si la care am renuntat sau alte obiceiuri noi pe care le-am ales. Spre exemplu, acum doi ani as fi dat orice sa-mi curga cafeaua pe gat pur si simplu cand ma trezesc.

Astazi, lucrurile stau total diferit. Desi imi ia mai mult timp sa-l termin, ritualul meu din prezent e cel mai sanatos mod de a-mi incepe diminetile cum trebuie si de a fi optimista din primele momente ale zilei. Pentru inceput, imi pregatesc un mic dejun usor, incercand totusi sa-l fac consistent. De la oua fierte la paine prajita cu unt si miere, orice de genul acesta este perfect pentru mine. In timp ce servesc un pahar cu apa rece sau un fresh de mere si kiwi, citesc macar cateva randuri din cartea de care m-am apucat recent. De obicei dimineata citesc carti de dezvoltare personala pentru ca ma motiveaza, in timp ce fictiunea ma captiveaza si probabil ajung sa petrec cateva ore cu nasu-n roman. Odata ce am trecut si de aceasta etapa, fac un dus rusesc, ceea ce inseamna cateva minute de apa rece combinate cu cateva minute de apa calda. Multi dintre cei cu care am vorbit despre asta mi-au pus intrebari de genul ‘de ce te-ai pedepsi in halul asta?’, dar adevarul este ca e unul din cele mai sanatoase obiceiuri. Dusul rusesc duce la cresterea nivelului de adrenalina si, implicit, si a celui de energie, si ajuta foarte mult la circulatia sangelui si la regenerarea pielii. Prin urmare, acesta este o metoda excelenta de a-ti incepe ziua!

Dupa toate acestea, daca trebuie sa plec undeva, petrec cateva minute uitandu-ma pe geam. Stand la etaj intr-o zona plina de verdeata, observ cum frunzele copacilor sunt miscate usor de adierea vantului si aud zeci de pasari ciripind. In acel moment zambesc si pur si simplu ma bucur de linistea acelor secunde. Este nepretuit, pentru mine, si odata ce trec si de aceasta parte, sunt gata de o zi minunata.