Eu am sex neutru!

Atunci cand am studiat limba romana la scoala, inca din primele ore am invatat genurile substantivelor, care pot avea doar trei genuri: masculin, feminin si neutru. Ca sa fie mai usor de invatat profesoara ne-a „vandut un pont” spunandu-ne ca genul masculin sa-l asociem cu baietii (un baiat, doi baieti etc.), genul feminin cu fetele (o fata, doua fete, etc.), iar genul neutru cu obiecte precum dulap, televizorul (un televizor, doua televizoare).

Ceea ce pe vremea mea era un exemplu care im simplifica invatarea, astazi poate pune mari probleme. Daca atunci cand eu eram copil exista baiat si fata, fiecare avea atribuit cate un sex, in secolul al XXI-lea totul s-a schimbat. Exista si oameni cu sex neutru.

Prima persoana de sex neutru tocmai si-a intrat in drepturi. Este vorba despre o persoana de culoare din Australia.  Persoana cu pricina, pe care nu stii cum sa o numesti (baiat sau fata), s-a nascut cu sex masculin, dar la varsta de 28 de ani s-a decis ca nu i se potriveste sexul pe care il are si a luat decizia sa se transforme in fata. Dupa un timp de tratamente hormonale, corpul a inceput sa i se deformeze si sa capete conturul unui trup feminin. Vazand evolutia trupului sau si-a dat seama ca nu o sa-i stea bine ca femeie si a intrerupt tratamentele, ramanand blocat intre cele doua sexe.

Norrie May-Welby are acum 51 de ani si oficial este prima persoana de sex neutru din lume. Daca te vei intalni pe strada cu acest om nu poti sa-l strigi, nici ca pe o doamna, nici ca pe un barbat, ci mai degraba ca pe un obiect, deoarece genul sau este neutru.

Se asteapta ca exemplul dat de Norrie May-Welby sa fie urmat si de alti oameni, barbati si femei care nu vor sa mai fie ceea ce sunt in prezent, care nu sunt multumiti cum arata sau care au probleme psihologice.

Aceasta lege care permite schimbarea sexului la cerere, este una care va aduce multa instabilitate din punct de vedere emotional, dar si social. Cati oameni vor calca pe urmele lui Norrie May-Welby va ramane sa vedem in anii care vor urma.

In aceasta situatie o intrebare se ridica in mintea mea: Oh, in ce lume traim sau in ce lume imi voi educa eu copiii?