Shoebox 2013

Dintre toate campaniile umanitare sau apelurile de intrajutorare si de sprijinire a semenilor nostri dezavantajati de soarta, una a reusit in mod cert sa imi atraga atentia si sa ma mobilizeze. Nu numai pentru ca e vorba despre copii, ci si pentru ca a fost excelent de bine gandita ca si concept.

Shoebox 2013, - caci despre aceasta initativa vorbesc, si sunt convinsa ca va mai exista si un Shoebox 2014, apoi 2015, si tot asa, si doresc campaniei multi ani inainte - este de departe cea mai interesanta initiativa la care am luat parte si pe care am popularizat-o cu drag. De ce Shoebox? Pentru ca intregul concept avea la baza o cutie de pantofi devenita cu doar putin efort si putin mai mult suflet o cutie a bucuriei pentru un copil care nu are sansa de a primi un cadou de Craciun, la fel cum nu primeste nici de ziua lui, nici de 1 iunie, nici de la iepurasul de Paste sau de la Mos Nicolae... In cutia de pantofi oricine putea pune dulciuri, jucarii, hainute, intr-un cuvant tot ce poate incapea intr-o astfel de cutie, alcatuind un cadou surpriza pentru un copil a carui varsta si sex putea fi ales de catre fiecare "donator". Excluse au fost din start alimentele perisabile si era de la sine inteles de ce nu erau recomandabile si de ce exista riscul ca ele sa nu ajunga in conditii bune la destinatari. De asemenea, au fost excluse cantitatile mari de produse, si s-a facut mentiunea clara ca se pot primi doar cutii de pantofi, probabil si pentru ca logistica nu permitea desfasurari atat de mari de forte, dar si pentru ca a fost mai degraba o iniativa ce venea ca o bucurie pentru cei mici de Craciun si nu ca o campanie umanitara obisnuita.

Cutia de pantofi trebuia imbracata in hartie pentru cadouri, astfel incat sa arate perfect si apoi adusa sau trimisa la sediul acestei campanii. Nu numai laudabil, ci si genial si catchy. Stiu sigur cateva persoane care au participat la aceasta campanie cu cadouri Shoebox pentru ca le-a placut ideea si au simtit ca se pot implica sufleteste mai mult decat cu un sms de 2 euro.