Trup si suflet pentru FC BARCELONA

Butonam telecomanda acum 2 ani in cautare de un film bun sau o emisiune interesanta. NIMIC. Peste tot numai cearta, scandal, monden si pe alocuri politica. M-am oprit pe un canal de sport, juca Barcelona cu Bayern Leverkusen. Era 5-0. Tot ceea ce am vazut pana la final a fost un spectacol care mi-a declansat dragostea pentru aceasta echipa. Incredibil, uimitor, lectie de fotbal. S-a terminat 7-1, un meci care va ramana mereu in inima mea.

 Messi, jucatorul meu preferat, daduse 5 goluri. A fost primul jucator care a reusit aceasta performanta in UEFA Champions League si cred ca va dura mult timp pana un alt jucator  sa poata sa reuseasca asta inca o data. Dupa meciul cu pricina, am inceput sa caut mai multe informatii despre acest jucator genial. Stiam ca e cel mai bun jucator din lume, dar nu stiam ca a avut probleme cu cresterea in inaltime si ca s-a mutat din Argentina in Barcelona pentru a putea beneficia de tratament. Mai presus de toate, Lionel Andres Messi este om! Este o persoana modesta, calda, darnica si foarte pasionat. In ochii lui caprui poti vedea acea sclipire atunci cand vorbeste de de fotbal si de FC Barcelona.
 
Din acea zi, 7 martie 2012, Barcelona a devenit echipa mea preferata. De atunci, urmaresc fiecare meci de-al lor, stiu toata echipa, stiu parcursul pe care l-au avut in ultimii ani, stiu antrenorii pe care i-a avut din 2000 pana in prezent. Da, Barcelona este pasiunea mea. Pot spune ca iubesc aceasta echipa din adancul sufletului. Am plans atunci cand a fost eliminata in semifinale de Chelsea, am plans cand a pierdut Supercupa Spaniei in 2012 cu Real Madrid, m-am bucurat din toata inima si mi-au dat lacrimile de fericire atunci cand au intors scorul de 2-0 cu Milan in tur, invingand cu 4-0 pe Camp Nou.

 Cand a plecat Pep de la echipa si Tito i-a luat locul a fost un moment in care m-am gandit cum o sa arate echipa fara el. A fost ciudat la inceput, parca nimeni nu-si gasea locul. Jocul nu mai mergea ca inainte, nu mai era acelaşi pressing. Lipsa lui Pep s-a simtit. Apoi, cand totul a inceput sa mearga mai bine, cand Tito si-a dat seama cum sa gestioneze echipa, din nou a intervenit o probleme, de data aceasta medicala. Tito Vilanova a fost diagnosticat cu cancer, asadar a fost nevoit sa renunte la echipa pentru a se trata. Din nou m-am simtit trista, Tito era legatura pe care Barca o mai avea cu Pep, antrenorul care a adus Barcelona la apogeu intre anii 2008 si 2011.

  Acum, Tata Martino, asa cum este poreclit, pare ca vrea sa schimbe putin mentalitatea echipei. Este un lucru foarte bun pentru ca toate echipele cunosc jocul Barcei foarte bine si, pentru a o putea invinge sau cel putin sa scoata un egal, aleg sa joace defensiv, stil de joc nefavorabil echipei spaniole. Cum spuneam, Martino ofera sanse de joc tuturor jucatorilor si ii odihneste mai mult pe cei foarte solicitati: Xavi, Iniesta. Messi joaca tot timpul, chiar el a declarat ca e mult mai in forma daca joaca toate meciurile si ca nu se simte obosit. Jocul de pase a ramas acelasi, clasicele triunghiuri si se pare ca mai nou pressing-ul e mult mai agresiv, un aspect foarte bun.

Barcelona incepe sa se schimbe incet, incet, cautand mereu sa surprinda. Totusi, inca echipa nu e foarte sigura in aparare, se vede lipsa unui fundas central cu experienta. Puyol, veteranul si capitanul Barcei, nu mai poate da acelaşi randament ca in trecut. Dar, spre bucuria fanilor catalanilor, portarul Victor Valdes a inceput din nou sa apere foarte bine, salvand de multe ori echipa din situatii grele. Intarita in aceasta vara cu Neymar, Barca este foarte puternica in atat. Conexiunile intre Messi si Neymar au inceput sa prinda contur, iar cei doi se gasesc din ce ince mai mult pe teren. De exemplu, in meciul din data de 26 octombrie, El Clasico, Neymar a fost omul meciului, dand un gol si o pasa de gol. A fost magic din primul minut si pana atunci cand a fost inlocuit. In plus, Barcelona a castigat meciul cu 2-1.
 
FC Barcelona inseamna mult mai mult pentru mine decat o echipa de fotbal. Ea ocupa o parte importanta din sufletul meu. Imi doresc sa ajung pe Camp Nou si sa fac o poza alaturi de preferatul meu, Messi. Stiu ca sunt sanse destul de mici, dar asta e dorinta mea. Visca el Barca!