Taxa de timbru si scaderea vanzarilor la autoturisme

Faimoasa “taxa de mediu” pe care o puteai recupera usor, la scurt timp dupa inmatricularea autoturismului, s-a transformat rapid in “taxa de timbru” pe care statul roman nu ti-o mai returneaza, indiferent de situatie. Acest lucru nu a facut decat sa agite si mai tare spiritele in randul cetatenilor, care sunt de-a dreptul revoltati ca trebuie sa plateasca diferentiat in functie de norma de poluare a masinii. Asadar, un autovehicul cu norma euro 5, va ajunge sa coste mai putin decat un autovehicul cu norma euro 3. De multe ori aceasta taxa a ajuns sa depaseasca costul initial al masinii, lucru care nu a facut decat sa descurajeze potentialii cumparatori. Tocmai de aceea, multi au renuntat la a-si mai achizitiona un autoturism, pentru ca nu isi pot permite costul unei masini noi sau costul imens al taxei de timbru de mediu.

Prin urmare, rata de vanzare a scazut dramatic, fapt ce reiese din numarul tot mai scazut de inmatriculari al autoturismelor si din statisticile companiilor de incheieri contracte de vanzare-cumparare. Conform drpciv (Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculari a Vehiculelor), in anul 2013, in Romania s-au inregistrat cu  45% mai putine inmatriculari, fata de perioada similara a anului trecut (ianarie - august).

Insa, lucrurile nu se vor imbunatati mai mult de atat, ba, din contra se anunta o noua scumpire a taxei si incadrarea la plata a autoturismelor scutite de timbru de mediu. Odata cu cresterea acesteia se va introduce si taxa de timbru de mediu pentru autoturismele dobandite prin partaj. Se pare ca aceasta ocolire a legii nu va mai fi posibila pentru mult timp. Asadar, ultimul strop de incurajare dispare odata cu aplicarea noilor legi.

Prin introducerea taxei de mediu de tibru, publicata in luna martie, 2013, in Monitorul Oficial, statul roman a sustinut reinnoirea parcului auto, vrand sa reduca poluarea de pe strazile din Romania.