Avantajele mobile marketingului, un pas important in evolutia marketingului online modern

Astazi campaniile de promovare initiate de afacerile online nu ii vizeaza doar pe utilizatorii de PC-uri si laptopuri. Din ce in ce mai multa lume cumpara si cauta produse si servicii cu ajutorul tabletelor sau telefoanelor mobile inteligente, traficul generat de aceste dispozitive a ajuns sa fie urias, asa ca orice campanie de marketing online sau de promovare digitala trebuie sa le includa obligatoriu. Asa s-a nascut un nou concept din marketingul digital, mobile marketing, adica promovarea care ii vizeaza pe cei ce detin deviceuri portabile moderne.

Dezvoltarea si implementarea unei campanii de marketing pe mobil este destul de dificila, asta pentru ca exista entitati diferite ce au un rol bine definit in succesul unei astfel de campanii. In mare cand vorbim despre mobile marketing avem in vedere furnizori de servicii mobile, publicitari si consumatori. Insa in background mai avem si tehnologii dezvoltate de companii diverse, autoritati care reglementeaza orice standarde implicate in implementarea campaniilor de mobile marketing. Numarul dispozitivelor mobile detinute de potentialii clienti este in crestere, mobile marketingul se dezvolta din ce in ce mai mult si inglobeaza o multime de tehnici si de strategii care ii vor da titulatura de „next big thing” in marketingul interactiv. Folosirea campaniilor de mobile marketing aduce o serie de avantaje businessurilor de toate tipurile si de toate marimile. In primul rand mobile marketingul permite un acces mult mai vast la potentialii clienti, astazi sunt mai multe dispozitive mobile decat PC-uri. Nu mai sunt limitari locale, exista o piata globala si un public tinta global care se poate transforma intr-o mare de clienti. In al doilea rand pentru ca numarul cautarilor pe mobil a crescut si va depasi cautarile pe PC-uri, marketingul digital bazat pe mobile marketing va fi foarte important pe viitor.

Multa lume poate nu isi permite un PC, insa cu totii avem un smartphone oricat de ieftin si o conexiune la internet, un browser incorporat. In al treilea rand targetarea va fi mai simpla pe dispozitivele mobile, mobile marketingul va permite o localizare mai eficienta a cautarilor facute si o depistare a comportamentului clientilor pentru determinarea unor campanii de promovare cat mai eficiente. In al patrulea rand, prin acest mediu nou, deviceul mobil, oamenii de marketing vor avea acces la date mai detaliate despre fiecare individ, chiar si mai personale. In al cincilea rand targetarea va fi eficientizata pentru ca mobile marketingul va permite prelucrarea unor date oferite de furnizorii de servicii mobile, astfel ca o campanie de marketing online isi va atinge scopurile mult mai simplu si mai rapid. Personalizarea, interactivitatea si atributul imediat al campaniilor publicitare de pe mobil incurajeaza raspunsul din partea clientilor, mobile marketingul e un tool deosebit de eficient din acest punct de vedere. In al saselea rand mesajele transmise pe mobile via mobile marketing vor fi citite, spre deosebire de email-uri, care de multe ori sunt neglijate, anuntul publicitar neatingandu-si scopul.

Prin mobile marketing se poate construi o baza de clienti solida-cand ei accepta sa primeasca un anumit tip de anunt automat datele colectate pot fi prelucrate pentru campanii de marketing de loialitate si retinere de clienti. De asemenea prin acest tool de marketing digital se pot genera anunturi care vor fi livrate clientilor chiar atunci cand sunt la shopping sau socializeaza, cand iau decizii de cumparare.